Professionaliseringsthema's bestuurders VO
Welke kwaliteiten hebben onderwijsbestuurders nodig?
De bestuurdersverenigingen van het primair en voortgezet onderwijs werkten samen met de VO-academie aan een set professionaliseringsthema’s voor het funderend onderwijs: boegbeeld en hoofd, maatschappelijke verantwoordelijkheid en maatschappelijke opdracht, strategische visie en planning, leiderschap, verantwoordelijkheid en rekenschap en ten slotte persoonlijke professionaliteit. Stuk voor stuk belangrijke thema’s om als schoolbestuurder mee aan de slag te gaan.
De professionaliseringsthema’s hebben als doel om de professionalisering van bestuurders te stimuleren en te ondersteunen. De grote uitdagingen waar het funderend onderwijs zich voor geplaatst ziet, vragen om bestuurskracht. Ze vragen om bestuurders die toegerust zijn voor hun taak en verantwoordelijkheid, die vanzelfsprekend voortdurend werken aan de eigen bestuurskwaliteit.
Leiding geven aan Jezelf
Master Educational Leadership
Coaching bij stress- of burnout klachten
Van schoolplan naar teamplan en actieplan
Verandermanagement
Middenmanagement VO/MBO
Kwaliteitszorg (V)SO
Leidinggeven: strategisch positioneren
Lesson study als effectieve vorm van teamleren
Leraren en… competenties werken aan je vakbekwaamheid
Op SAMI-expeditie in onderwijsland
Werken aan verantwoordelijk gedrag
Speelkind
Klassekids verbindt leerlingen door groei, succes en plezier!
Blijf op de hoogte! Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief
Geldzaken
Geld voor mijn scholing, hoe regel ik dat?