“Ik heb veel moeite met de vader van leerling Pepijn. Hoe gaan mijn collega’s daarmee om?” “Ik heb last van de manier waarop mijn mentor leerling Ingrid mij benaderd. Ik krijg maar geen klik met haar en zie er zelfs tegenop haar weer te gaan zien. Wat nu?”
Door de drukte in het werk op een school schiet collegiaal overleg of intervisie er vaak bij in, terwijl de behoefte daaraan vaak groot blijkt. Is er wél tijd voor intervisie, dan levert dat veelal ontspanning, vergroot zelfvertrouwen, verbinding in het team én werkplezier op. Dat heeft vervolgens een positief effect op de leerlingen. Hoe ziet intervisie eruit?
In een sessie van 2 uur ga je aan de slag met casussen die jij en je collega’s inbrengen. Door de structuur van de intervisiemethode leer je met elkaar op diverse manieren naar je vraag en je eigen rol daarin kijken en krijg je concrete handvaten om met voor jou lastige(r) situaties om te gaan. Door de opzet van de methode is de intervisiesessie voor elke deelnemer waardevol, ook wanneer deze geen casus heeft ingebracht.
Waar wenselijk wordt er door de gespreksleider aanvullende theoretische onderbouwing gegeven. Een intervisiesessie kan met een regelmaat van 2 à 3 maanden plaatsvinden. Een relatief kleine investering voor een grote opbrengst!