Als je mentor bent, voel je je betrokken bij je leerling. Je wilt graag dat hij zijn verhaal bij je kwijt kan en dat je hem verder kunt helpen bij z’n vragen. Het is dan belangrijk dat hij zich bij jou op z’n gemak voelt.
Hoe zorg je dat een leerling zich veilig bij je voelt tijdens een mentorgesprek? Het creëren van veiligheid is een voorwaarde om daadwerkelijk iets voor je leerling te kunnen betekenen. Het is jouw taak als professional om voor deze veiligheid te zorgen! Welke positie kun je daarbij zelf het beste innemen?
In deze workshop van twee uur maak je kennis met Transactionele Analyse (TA) in het mentorgesprek. TA gaat over de positie die je inneemt in de interactie met een ander. We onderscheiden daarin drie ego-posities: de ouder, de volwassene, het kind. Je krijgt uitleg over TA, waarbij we voortdurend de link naar jouw ervaring als mentor leggen. Ook kijken we welk gedrag bij de verschillende TA-posities past. We gebruiken voorbeelden uit de praktijk en je gaat oefenen met het innemen van de posities.
Deze workshop wordt in company aangeboden aan groepen van maximaal 12 docenten