Onze vakkundige begeleiding is erop gericht de rekenzwakke leerling zo snel mogelijk weer van les af te krijgen. Het zicht op wat je leerling nu eigenlijk zònder jou kan is dus cruciaal en dat vergt eerder een coachende en observerende dan een sturende rol.
Hoe creëer je eigenaarschap bij je rekenleerling, hoe zorg je voor groeiende zelfstandigheid?
In deze actieve lezing vertrekken we vanuit de rol van rekencoach en krijg je tips hoe jouw rekenbegeleiding effectiever wordt door de leerling de rekeninstructie te laten kiezen die het beste werkt. Aan de hand van concrete voorbeelden zie je dat niet ieder denkmodel of rekenmateriaal zomaar past, de leerling zelf is daarbij de belangrijkste raadgever.
Deze lezing is een inleiding op de gelijknamige Masterclass waar je je deskundigheid vergroot door je rekeninstructie onder de loep te nemen en aan te scherpen door te oefenen met rijke rekenvragen, het handelingsmodel, denkmodellen en rekenmaterialen.
Docent
Ingrid Wensveen is pedagoog, Rekenspecialist (ERWD, Master SEN) en trainer. Dagelijks is zij bezig met het motiveren van leerlingen en collega’s in de vorm van onderzoek, begeleiding, advies, nascholing, training, coaching, supervisie, online consult en gastcolleges.
Datum
17 januari 2022
Kosten
Leden: € 25,00; abonnees/introducés € 35,00.
Accreditatie
2 accreditatiepunten