Omgaan met Moeilijke Klassen (VO)

Als leraar in het voortgezet onderwijs is de kans groot dat je aan meerdere klassen lesgeeft, elk met zijn eigen uitdagingen en leerlingen die extra aandacht vragen. Hoe zorg je er dan voor dat er een prettige sfeer heerst waar leerlingen gemotiveerd zijn en respectvol met elkaar omgaan? In de training Omgaan met Moeilijke Klassen (VO) leer je ongewenst gedrag als pesten, ongeïnteresseerdheid en agressie omzetten in een positieve houding. Je creëert een open en veilig klassenklimaat waarbij leerlingen het beste uit zichzelf halen.

Je resultaat

Na afloop van deze training kun je de invloed van externe factoren en de puberteit inschatten op het gedrag van je leerlingen. Je kunt effectief reageren op probleemgedrag en weet gedragsstoornissen te herkennen.

Doelgroep

Je bent leraar in het voortgezet onderwijs en wilt je inzicht in het gedrag ontwikkelen om leerlingen met probleemgedrag meer bij je lessen te betrekken en een prettige leeromgeving te creëren.

Aanpak

In deze training verdiep je je in het gedrag van je leerlingen. Waarom reageren zij op een bepaalde manier? Betreft het normaal gedrag of moet je je zorgen maken om de psychische ontwikkeling van je leerlingen? Je observeert verbaal en non-verbaal gedrag en leert op basis daarvan inschatten hoe je het beste kunt reageren.

Docenten met ruime ervaring in de onderwijspraktijk verzorgen de bijeenkomsten. Je wordt uitgedaagd het geleerde direct in je eigen klassen toe te passen en je ervaringen te delen met de docent en medestudenten. Je zult merken dat deze koppeling met de praktijk erg fijn werkt.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst.