Leergang Projectmanagement in het Onderwijs (LPMO)

De leergang LPMO is opgebouwd rondom de thema’s organisatiekant, menskant en onderwijskant van projecten op school. Projectmanagement Methoden & Technieken, Vaardigheden & Gedrag, Context & Cultuur komen allemaal aan bod. Het is een combinatie van projectmanagement en verandermanagement binnen de context en cultuur van onderwijsinstellingen. De aanpak is gebaseerd op Blended en Action Learning: vragenlijsten via internet gericht op persoonlijke stijl- en leiderschapsvoorkeuren en directe toepassing van het geleerde op je eigen project(plan).  Alle projectfasen worden doorlopen: Start-Up, Definitie, Uitvoering en Afsluiting van projecten, inclusief implementatie, borging en verantwoording.

Voor wie

De leergang LPMO is bestemd voor docenten, teamleiders en beleidsmedewerkers die als (a.s.) projectleiders betrokken worden bij ontwikkelingen op het gebied van onderwijsinnovatie en/of bedrijfsvoering.

Praktische informatie

Deze Post-Bachelor opleiding beslaat 4 lesdagen verdeeld over 3 maanden op Utrecht CS – Hoog Catharijne, wordt afgesloten met een Diploma LPMO o.b.v. een schriftelijke toets en een reflectieverslag, en wordt uitgevoerd i.s.m. ECNO / NHL Stenden Hogeschool.