Hoe krijg je zicht op de onderlinge verhoudingen en hoe kun je aan de ene kant het kind helpen om zijn of haar plek op een goede manier in te nemen en hoe neem je aan de andere kant de groep daar op een positieve manier in mee. Wat heeft de groep nodig? Welk patroon wordt steeds herhaald? Wat zie je op de voorgrond en wat speelt zich af op de achtergrond. Hoe kunnen we vanuit contact en verbinding niet alleen Bas maar de hele groep versterken zodat ze als het ware door het thema heen kunnen groeien.
– Ontdekken wie de meeste invloed heeft in jouw klas en welke norm dominant is in de groep?
– Jouw route kunnen uitstippelen hoe je van de huidige situatie naar jouw gewenste situatie kunt komen?
– Ontdek je hoe je de onderlinge verhoudingen van een groep in beeld brengt zodat jij weet welke kinderen zich buitengesloten voelen
– Vanuit de praktische tools die je aangereikt krijgt kinderen begeleiden in hoe ze in’t ‘echie’ met verschillen kunnen omgaan?
– Een klas waar iedereen voelt ‘ik hoor erbij’ en niemand buitengesloten wordt?