Taalonderwijs
Blijf op de hoogte! Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief
Boeken
De vliegtuigklas
Carolien Frijns
Werken in een kleuterwereld
Bianca Antonissen
Lezen…denken…begrijpen!
Elise Schouten, Karini van de Mortel, Mariet Forrer
Een goede leesstart in groep 1-2
A. Gerrits, Lidy Ahlers
Vooruit: Themaboek taal voor de bovenbouw
Centrum voor Begaafdheidsonderzoek (Nijmegen).
Scholingen
Coördinator Taal
Als coördinator taal bewaak je de kwaliteit van het taalonderwijs. Je bent vraagbaak voor het…
Taalassessor (Nederlands)
Tijdens deze training versterken de deelnemers op een interactieve manier hun competenties als Taalassessor NL.
Taalassessor (MVT)
Tijdens deze training versterken de deelnemers op een interactieve manier hun competenties als Taalassessor MVT.
Docentendag nascholing Nederlands: normen en vormen
Op 27 januari organiseert de Universiteit Leiden een nascholingsdag voor leraren met als thema: ‘Normen…
Taalcoördinator
Hoe ga je om met meertaligheid in je groep? En wat zijn de ingrediënten voor…
Scholing
Coördinator Taal
Als coördinator taal bewaak je de kwaliteit van het taalonderwijs. Je bent vraagbaak voor het team en stimulator op het gebied van taal- en leesonderwijs. Je bent bovendien degene die …
Uitgelicht
“Werkplezier, dat is de sleutel”
Wij spraken met Mieke Koeslag-Kreunen, lector Werken in Onderwijs aan de Hogeschool Utrechtover, over haar onderzoek en de overkoepelende drijfveer van het lectoraat: ‘werkplezier’.
“Het is eigenlijk gewoon begonnen bij een soort van ingeving. Ik dacht: het zit in werkplezier, dat is de sleutel.”