Taakgericht werken
Structuur en duidelijkheid: je steentje bijdragen aan taakgericht werken
Taakgericht werken is een verzamelnaam voor alle gedragingen die betrokkenheid bij instructie of een taak indiceren. Leraren vervullen een sleutelrol in het taakgericht werken van leerlingen. Door middel van een duidelijke structuur en gerichte feedback kun je als leraar zorgen dat leerlingen rustig, geconcentreerd en gefocust aan hun taak kunnen werken. Maar je kunt ook actief leidinggeven aan het taakgericht werken van de klas. Door de leerlingen te laten weten wat zij kunnen verbeteren in bijvoorbeeld de werkhouding, of door juist complimenten te geven en het zelfvertrouwen te vergroten, zul je taakgericht werken bevorderen en zo de kwaliteit van het onderwijs verbeteren.
Taakgericht stimuleren in jouw klas? Bekijk ons aanbod
Blijf op de hoogte! Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief
Kansen in kinderen
Pedagogisch VErrijken in de praktijk
Leerpleinen!
Pedagogische kwaliteit in de praktijk
De Vanzelforganisatie
De zilveren weken
Lesson study
Klassenmanagement: Een taakgerichte werksfeer
Klassenmanagement: Efficiënt gebruikmaken van de geplande onderwijstijd
Combinatieklassen
De zilveren weken
De Zilveren Weken is de naam voor de groepsvormingsperiode na de kerstvakantie. Al is het onderhouden van de groep een continu proces, je klas heeft na een pauze extra onderhoud nodig. In De Zilveren Weken gaan we uitgebreid in op hoe je deze periode vormgeeft.
Hoe zorg je dat je werknemers duurzaam inzetbaar zijn?
Hoe staat het ervoor met de duurzame inzetbaarheid van docenten? Over die vraag gaat de sectoranalyse voortgezet onderwijs. Behalve dat de analyse inzicht biedt, geeft het je ook handvatten voor gericht beleid.
Cedin