Leidinggeven aan de ontwikkeling van medewerkers
Als schoolleider stimuleer je een reflectieve, onderzoekende houding op alle niveaus binnen de organisatie en vervul je daarbij zelf een voorbeeldrol. Om de betrokkenheid en leerbereidheid van medewerkers te bevorderen ga je het gesprek aan over opvattingen en drijfveren. Hierbij horen de volgende aspecten:
- Bevorderen van een gevoelde gezamenlijke verantwoordelijkheid voor leerlingen en gedeelde opvattingen over goed onderwijs
- Bevorderen dat leraren kritisch reflecteren op het eigen handelen en doelen formuleren voor hun professionele ontwikkeling (in relatie tot schooldoelen)
- Bevorderen van het stellen van vragen en de bereidheid om feedback te geven en ontvangen.
- Stimuleren en ondersteunen van medewerkers om zich te ontwikkelen in hun dagelijks functioneren, hun professionele ontwikkeling en loopbaanontwikkeling.
- Zicht hebben op, versterken en benutten van kwaliteiten van medewerkers (erkende ongelijkheid).
Blijf op de hoogte! Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief
Vaksectie vraagt leider(schap)!
Leidinggeven aan een leven lang ontwikkelen (LLO)
Onderwijs vraagt leiderschap
4 managementprincipes voor gegarandeerde resultaten
De 4 disciplines van uitvoering
Duurzaam perspectief en vergrijzing
Managementontwikkeling gericht op het ikc
Beoordelen van, en feedback geven aan, leraren
Managen en coachen in de VVE
Basisbekwaam
Duurzaam perspectief en vergrijzing
Door de jaren heen is een gamma aan producten en diensten op deze terreinen ontwikkeld om organisaties van klein tot en met groot en medewerkers op maat naar de juiste richting te bewegen. We mogen ons dan ook met recht specialist noemen om organisaties, management en medewerkers in relatie tot markt en arbeidsmarkt ontwikkelingen te ondersteunen bij het proces ter realisatie van een duurzaam perspectie
Hoe autonomie bijdraagt aan je werkgeluk
Wat is autonomie en waarom is het zo belangrijk? En hoe autonoom is een leraar in een systeem van leerdoelen en eindtermen?
Michelle de Nooijer