Baby's en peuters
Werken met jonge kinderen kan uitdagend zijn. Hoe kan je het best omgaan met baby’s en kleuters en hun ontwikkeling optimaal stimuleren?
Vanaf de geboorte tot ongeveer 1 jaar noem je een kind een baby, tussen de leeftijd van 1 tot 2 jaar spreek je over een dreumes en vanaf 2 jaar tot 4 jaar zit een kind in de peutertijd. Tijdens deze leeftijdsfasen is het belangrijk om een basis te leggen voor emotionele stabiliteit en het ontwikkelen van de eigen persoonlijkheid.
Als pedagogisch medewerker in de kinderopvang of de peuterspeelzaal heb je een belangrijke rol in het stimuleren van de ontwikkeling van baby’s en peuters. Dit doe je door deze jonge kinderen vooral spelenderwijs dingen te laten leren. Kinderen met blokken laten spelen stimuleert bijvoorbeeld de motorische ontwikkeling en met samenspel stimuleer je de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Meer leren over baby’s en peuters en hoe jij kan helpen in hun ontwikkeling? Bekijk dan ons aanbod!
Blijf op de hoogte! Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief
Bijdehante baby’s en pittige peuters
Zindelijk maken is kinderspel
Naar school psychologie van 3 tot 8
Van schootkind tot schoolkind
Bijdehante baby’s en pittige peuters
Creatief Bewegend Leren met peuters en kleuters
De Grote Beweegconferentie
Combicursus EHBO bij Baby’s en Kinderen en BHV Kinderopvang Plus
BHV Kinderopvang
Grip op de processen in de kinderopvang
Crebelen® is de meest swingende bewegend leren cursus voor kleuterleerkrachten en pedagogisch medewerkers. Creatief bewegend leren is om samen met kinderen en ouders te genieten van alle leuke ontwikkelmomenten.
Wereldwijs houdt het spannend!
Hoe zorg je als school voor gelukkige medewerkers? Hoe leer je als leraar van je collega’s en hoe houd je oog voor je passie? Vijf jaar geleden gooide basisschool Wereldwijs in Eersel het roer om. Karin van de Ven, al 17 jaar werkzaam op de school: ‘Je hebt veel meer plezier in je werk als […]