Zesde deel van de boekenreeks Wetenschappelijke doorbraken de klas in!. Hierin staan de thema’s ‘Molecuulbotsingen’, ‘Stress’ en ‘Taal der zintuigen’ centraal. ‘Molecuulbotsingen’ gaat over de eigenschappen van botsende moleculen bij extreem lage temperaturen, ‘Stress’ gaat over hoe de hersenen stressreacties controleren en ‘Taal der zintuigen’ gaat over de invloed van taal en cultuur op zintuiglijke waarnemingen. Er wordt vooral beschreven hoe de activiteiten, die tijdens de projecten in de klas worden aangeboden, vormgegeven kunnen worden. Daarnaast wordt ingegaan op vragen als: Hoe kan een onderzoekende houding bij basisschoolleerlingen gestimuleerd worden? Hoe kan aan leerlingen laten zien worden wat de wereld van wetenschap en techniek hen te bieden heeft en welke rol leerlingen kunnen vervullen in de door techniek gedreven samenleving? In het boek is ook een hoofdstuk gewijd aan Mindsets. Dit zijn de eigen overtuigingen over het vermogen van mensen om iets nieuws te leren. De materialen, werkbladen en links van alle hoofdstukken zijn te bekijken op www.wetenschapdeklasin.nl.
Wetenschappelijke doorbraken de klas in! – 6 molecuulbotsingen, stress en taal der zintuigen
- Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen
- ISBN: 9789081846158
Aanbieder: Radboud Universiteit
Delen