Wetenschappelijke doorbraken de klas in! – 4 higgsdeeltje, netwerken in het brein en wonderkind

  • "Peeters, Marieke"
  • Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit Nijmegen
  • ISBN: 9789081846134

Hoe stimuleer je een onderzoekende houding bij basisschoolleerlingen? Hoe laat je ze zien wat de wereld van wetenschap en techniek hen te bieden heeft en welke rol zij kunnen vervullen in de door techniek gedreven samenleving? Om kinderen te interesseren voor de wetenschap is het van belang om ze al op jonge leeftijd kennis te laten maken met onderzoek. In dit vierde deel van de boekenreeks Wetenschappelijke doorbraken de klas in! staan weer nieuwe thema’s centraal uit diverse disciplines van de wetenschap: Het Higgsdeeltje, Netwerken in het brein en de Denkkracht van de jeugd, vertegenwoordigd door het wonderkind David Gorleaus. Er wordt vooral beschreven hoe de activiteiten, die tijdens de projecten in de klas worden aangeboden, vormgegeven kunnen worden.

bestellen
Onderwijstypes
Functiegroepen