Dit boek biedt leerkrachten handreikingen om kinderen uit de onderbouw kennis te laten maken met schriftelijk taalgebruik. In het project Geletterdheid zijn 6 prototypen ontwikkeld vanuit een bepaalde visie op geletterdheid. Drie van deze prototypen geven vooral richtlijnen en adviezen om samen met kinderen een stimulerende lees- en schrijfomgeving te laten ontstaan. Hiervan worden er twee nader uitgewerkt: het creëeren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag. Er worden aanwijzingen gegeven voor de vormgeving van interactieve leessituaties rond prentenboeken en verhalen. Deze activiteiten zijn uitgeschreven in de vorm van een lesvoorbereiding. Zo weet de leerkracht onder andere welk doel centraal staat, welke materialen er nodig zijn en hoe er gedifferentieerd kan worden.
Stimulerende lees- en schrijfactiviteiten in de onderbouw prototypen voor het creeren van interactieve leessituaties en het ontlokken van (nieuw) schrijfgedrag
- "Kleef, Margareth van","Tomesen, Marieke"
- Expertisecentrum Nederlands
- ISBN: 9789077529058
Aanbieder: Expertisecentrum Nederlands
Delen