Bijdragen van zo’n veertig wetenschappers en praktijkmensen over de belangrijkste principes van breinkennis voor toepassing tijdens het coachen, begeleiden en aansturen van medewerkers door leidinggevenden. De bijdragen zijn samengebracht rondom acht thema’s: het brein en leren, het plastische brein, beïnvloeden van het brein, stress en emoties, rust in het brein, zintuigen en leren, activeren van talent en leerprincipes en leersituaties. Het thema begint steeds met een feitelijk, vaak wetenschappelijk, verhaal over de binnenkant van ons brein, gevolgd door toepassingen. Zo gebruiken sommige opleiders en coaches een aantal breinpricipes integraal in hun werk. Anderen beschrijven vooral een aspect. Het leren en ontwikkelen van mensen is een belangrijke voorwaarde voor het succes van organisaties. Maar hoe leren mensen eigenlijk op hun werk en binnen hun organisatie? En hoe kun je mensen stimuleren zich te ontwikkelen? Kennis over de hersenen helpt ons om menselijk gedrag te beïnvloeden. Om prestaties te verhogen, stress te reduceren en leerblokkades weg te nemen.
Brein@work wetenschap en toepassing van breinkennis
- "Lazeron, Nina","Dinteren, Ria van"
- Springer Media B.V.
- ISBN: 9789031378159
- € 32
Aanbieder: Bohn Stafleu Van Loghum
Delen